Köpvillkor

 

Priser:

Moms (25%) är inräknad i alla priser. Vi förbehåller oss rätten att justera priser vid förändrade faktorer som vi inte råder över. Exempel förändring av moms, valuta, avgifter, punktskatter och/eller onormalt stora förändringar i inköpspriser. Vi reserverar oss för prisfel på vår webbshop, vid uppenbart felaktig prissatta varor så förbehåller LEDX of Sweden sig rätten att annullera ordern.

 

3 års garanti:

Under garantitiden åtar sig LEDX att svara för varans funktion. Garantin gäller inte vid: olyckshändelse, vanvård, överspänning/åska, onormal användning eller om du låtit bli att följa skötsel- och serviceanvisningar.  För batterier gäller 3 års garanti med en självrisk på 1/3 av priset för ett nytt batteri efter 12 mån, samt 2/3 av priset för ett nytt batteri efter 24 mån

Var noggrann med din köpehandling, det är din garantisedel. Vara med garantifel repareras. Om reparation anses olönsam, kan varan bytas ut mot annan vara med motsvarande funktion/prestanda. För juridiska personer gäller endast av tillverkaren angiven garanti, se produktens förpackning eller manual.

 

3 års reklamationsrätt:

Enligt konsumentköplagen är reklamationstiden för en vara 3 år. För att åberopa reklamationsrätten är det du som kund som skall påvisa att felet på varan fanns vid inköpstillfället. Detta skall göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet.

 

Ångerrätt gäller vid köp från webbshop:

När du handlar från vår webbshop gäller ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. Som kund hos oss kan du alltid ångra ditt köp inom föreskriven tid genom att meddela kundtjänst detta. Kundtjänst lämnar i samband med detta information om hur du skall returnera varan samt hur återbetalning kommer att ske. Distanshandelslagen ger dig rätt till 14 dagar. LEDX ger dig 30 dagars ångerrätt från den dag då du tagit emot varan. 

Ångerrätt gäller om varan inkl. tillbehör återsänds i väsentligt oförändrat skick. Kostnaden för att skicka tillbaka ditt ångrade köp betalar du som kund. Eventuell återbetalning senast inom 30 dagar från den dag vi mottagit den reklamerade varan. Kontakta support@ledx.se eller 072 8587471

 

Reklamation:

En reklamation gör du enklast via support@ledx.se. Om felet inte kan avhjälpas på annat sätt än att du måste skicka tillbaka varan, kommer vi överens om hur returen ska gå tillväga. Vi betalar för frakten tillbaka till dig. Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Fyll i vårt Online service system som du finner på vår hemsida under Information > Support.

 

Garantiservice:

Normalt förfarande vid garantireklamation är reparation. Normal reparationstid är 1-2 veckor. Om inget fel konstateras av vår serviceverkstad, kan undersökningsavgift samt returfrakt komma att debiteras dig.

 

Tvist:

Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens beslut. 

 

Porto och avgifter (gäller Sverige):

LEDX subventionerar fraktkostnader enligt våra försäljningsvillkor på  hemsidan. 

 

Leveranstid:

Paket till privatpersoner normalt 1-2 dagar. Förutsatt att dina varor finns i lager, så lämnar din order vårt lager senast nästa vardag. Beställda varor som inte finns i lager levereras så snart det är möjligt, vi meddelar dig om leveranstiden. Vid eventuell försening har du som kund rätt att häva köpet utan extra kostnad.

 

DHL: Försändelsen ligger max 14 dagar på DHL Service point.

 

Outlösta paket:

För outlösta paket fakturerar vi 200 kr.

 

Export:

Vi exporterar till flertalet länder i Europa. 

 

Transportförsäkring:

Våra paket är transportförsäkrade, skadade försändelser reklameras direkt vid utlämningsstället. Mindre order (upp till 300:-) kan skickas med brev, dessa kan då inte spåras och är inte heller försäkrade.

 

Betalning:

I Sverige kan du välja att betala med Klarna eller Paypal. I övriga Europa betalar du med Paypal.

 

Personregister:

Dina personuppgifter används i huvudsak för att administrera ditt köp, leverans av varor och för att vi ska kunna förse dig med relevant service eller annan kunduppföljning samt för att analysera ditt beteende för att förse dig med riktade och relevanta marknadsföringserbjudanden (s.k. profilering), produktinformation samt till marknads- och kundanalyser, affärs- och metodutveckling och statistik. Den rättsliga grunden för vår behandling är: fullgörande av avtal, rättslig förpliktelse eller berättigat intresse.